در حال انتقال به بانک ... processing...

دنیایی از غذاهای خوشمزه

طرز تهیه کباب بلدرچین نویسنده : علیرضا میرحسینی

طرز تهیه  کباب بلدرچین

مواد لازم

گوشت بلدرچین : 1 کیلو و 200 گرم
آب لیمو ترش : 2.5 گیمانه
روغن زیتون : 1/2 پیمانه
کرفس خرد شده : به میزان لازم
جعفری شاخه ای : به میزان لازم
پاپریکا : به میزان لازم
نمک : به میزان لازم
فلفل : به میزان لازم
پیاز : 3 عدد
زعفران : به میان لازم

طرز تهیه بلدرچین

ابتدا بلدرچین را تمیز کنید. و بعد از تمیز کردن بلدرچین ها آن ها را با 3 لیوان آب و 2 عدد پیاز خرد شده و ساقه کرفس و چند ساقه جعفری در قابلمه ای مناسب قرار دهید و نیم پز کنید. بعد از اینکه گوشت بلدرچین را نیم پز کردید با کمک کارد تیزی پوست آن را جدا کنید و سپس ناحیه های سینه و ران را هم از گوشت بلدرچین جدا کنید و بعد از جدا کردن این قسمت ها استخوان های سینه بلدرچین را بیرون آورید.

در مرحله بعدی طرز تهیه بلدرچین روغن زیتون و آبلیمو و نمک و فلفل را با یکدیگر مخلوط کنید و سپس برش های گوشت بلدرچین را در سس تهیه شده بخوابانید و بعد همانند جوجه کباب قطعه های بلدرچین را به سیخ بکشید و آن ها را بر روی حرارت ملایم کباب کنید. توجه داشته باشید که باید زمان طولانی تری را صرف کباب کردن گوشت بلدرچین کنید و حرارتی را که این گوشت بر روی آن کباب می شود باید ملایم باشد و هم چنین در هنگام کباب کردن برش های گوشت بلدرچین باید مرتب به آن ها سس روغن زیتون و آبلیمو را بزنید تا کباب بلدرچین کاملا پخته و به خوبی برشته شود.

برای کباب کردن بلدرچین های جوان نیازی نیست که آن ها را نیم پز کنید می توانید آن ها را همانند جوجه کباب در سس بخوابانید و سپس کباب کنید.

بعد از این که بلدرچین ها به خوبی کباب شدند می توانید آن ها را در درون دیس مناسبی قرار دهید و با کمک سبزیجات تازه این گوشت های کباب شده خوشمزه را به زیبایی تزیین کنید می توانید برای تزیین بلدرچین کباب شده از روش های تزیین جوجه کباب نیز استفاده نمایید. امیدواریم از تهیه و پخت بلدرچین در منزل و میل کردن آن نهایت لذت را ببرید.

تمامی حقوق این سایت برای آنی پز محفوظ است. شماره امداد مشتریان ناواکو ۴۳۵۷۰-۰۲۱